Prezentare
Beneficiind de o tehnologie modernă în conformitate cu standardele Europene, TAF 2012 G de la IRUM este cel mai nou utilaj conceput în Centrul nostru de Cercetare și Dezvoltare, caracterizându-se prin performanțe, eficiență și comfort la nivel occidental. Motorul performant marca PERKINS, sistemul de servo-direcție modern sau cutia de viteze PowerShift sunt doar câteva dintre componentele de înaltă calitate integrate de către IRUM în noul utilaj TAF 2012 G.
Performantele sporite in exploatare ale acestui utilaj sunt date de catre cleștele împreună cu suportul și brațul acestuia, înlocuind scutul mobil al predecesorului.
Acesta permite transportarea bușteniilor la o înălțime mai mare de sol, astfel micșorând suprafața de contact a aceștora cu solul fapt care duce la creșterea eficienței utilajului, scăderea consumului și mărirea duratei de viață.
Manevrabilitatea noului TAF 2012 G este de asemenea mult îmbunătățită prin posibilitatea efectuării unor viraje mai strânse prin funcția de rotire/pivotare a cleștelui in jurul propriei axe.
Fiind poate cel mai important component al utilajului, motorul unui TAF trebuie să se adapteze unor condiţii de lucru extreme, dar să fie fiabil, uşor de întreţinut şi economic în acelaşi timp. Exact din aceste motive am optat pentu experienţa şi priceperea companiei PERKINS, liderul mondial în domeniul motoarelor diesel pentru aplicaţii agricole şi industriale. Modelul 1204E-44TA folosit în TAF 2012 G face parte din cea mai nouă gamă a producătorului, dezvoltând 110 CP şi proiectat în conformitate cu noile standarde EU StageIIIB (EPA Tier 4 Interim, MLIT Step 4). Motorul este cuplat la o cutie de viteze sincronizată PowerShift cu 4 trepte. De asemenea, utilajul dispune de punți cu frâne multi-disc în baie de ulei și diferențial blocabil, troliu hidraulic de 2×8 tone, precum și clestele controlat prin joystick.
Comfortul şi dotările de excepţie sunt, de asemenea, puncte forte ale utilajului. De la scaunul conducătorului reglabil cu pernă de aer şi încalzire în şezut şi spătar, până la camera video pentru monitorizarea încărcăturii și coloana de direcție cu afișaj digital, TAF 2012 G vă uşurează atât efectuarea lucrărilor, cât şi confortul Dumneavoastră pe durata acestora, iar izolarea termică şi fonică foarte bună vă asigură un post de lucru bine protejat în orice anotimp. Cabina utilajului, pe lângă robustețe sporită și cerificarea ROPS, FOPS şi OPS, este rabatabilă 45° spre dreapta pentru a ușura lucrările în locurile mai greu accesibile, iar amplasarea comenzilor a fost regândită pentru un plus de ergonomie și confort în utilizare.
Noul TAF 2012 de la IRUM este un utilaj forestier românesc cu performanțe occidentale, remarcându-se prin tehnologie de ultimă oră, eficiență și confort.
Detalii tehnice
Caracteristici Tehnice |
Tip |
TAF 2012 G |
Clasă de putere |
medie |
Motor |
Perkins 1204E-E44TA |
Puterea motorului |
82kW (110 CP) la 2200 rot/min-1 |
Momentul maxim motor |
450 Nm la 1400 rot/min-1 |
Caracteristici dimensionale |
Lungime |
6800 ± 50 mm |
Lățime |
2770 ± 50 mm |
Înălțime |
3000 ± 50 mm |
Ecartament |
2184 ± 50 mm |
Ampatament |
2830 ± 50 mm |
Gardă la sol |
450 ± 20 mm |
Lațimea lamei |
2130 ± 50 mm |
Caracteristici de masă |
Masă (total echipat) |
9450 kg |
Din care |
pe puntea față |
4700 kg |
pe puntea spate |
4750 kg |
Sarcină Maximă admisă semi-suspendată |
4000 kg |
Masă maximă admisă cu sarcină |
13 450 kg |
Caracteristici funcționale |
Rază minimă de virare (interioară) |
2,9 m |
Unghi de bracare al șasielor |
± 40° |
Forță de tracțiune a troliului |
8.500 daN/cablu |
Viteză medie de tragere la troliu |
|
0,62m/s la 1400 min-1 în treaptă a 2 a |
|
1,12m/s la 1400 min-1 în treaptă a 3 a |
Viteză maximă de deplasare la turația nominală a motorului n=2200 rot/min |
(Pentru calcule s-a folosit Rs = 0,714 m) |
|
Lent |
Rapid |
treapta 1 |
2,03 km/h |
3,40 km/h |
treapta a 2-a |
3,60 km/h |
6,30 km/h |
treapta a 3-a |
7,56 km/h |
13,20 km/h |
treapta a 4-a |
13,40 km/h |
23,40 km/h |
Sistem de frânare |
Frână de serviciu |
cu discuri multiple imersate în ulei, pe ambele punți |
Frână de siguranță |
mecanică acționată prin forța arcurilor, amplasată pe puntea față |
Cutia de viteze – JCB PS 750 2WD |
cu 4 trepte pentru mers înainte și 4 treapte pentru mers înapoi |
Rapoarte de transmisie: |
|
treapta 1 |
6,58 : 1 |
|
treapta a 2-a |
3,71 : 1 |
|
treapta a 3-a |
1,773 : 1 |
|
treapta a 4-a |
1,000 : 1 |
Cutie de distribuție |
Tip IRUM – cu 2 trepte – mecanică, cu roți dințate |
Rapoarte de transmitere: |
|
lent |
1,92 : 1 |
|
rapid |
1,10 : 1 |
|
acționare troliu |
0,85 : 1 |
Punți |
Cu diferențial blocabil și reductor planetar, tip IRU 01 și IRU 02 – NAF |
Puntea față oscilantă |
± 12° |
Distanță între flanșe |
2078 mm |
Sarcină statică maximă |
140.000 N |
Raportul total de transmisie |
22,56 |
Sistemul de rulare |
4×4 cu cele 4 roți motoare, de marimi egale |
Anvelopă |
21,3 – 26, STAS 8258/1-86 |
diametrul exterior |
1605 mm |
balonaj (lațimea) |
587 mm |
rază statică |
714 mm |
Troliu |
TIP 2 x 85 H – UNIFOREST |
Diametru cablu |
13 mm |
Lungime cablu |
70 m |
Tensiune alimentare |
12 V |
Presiune de comandă |
110 – 150 bar |
Sistemul hidraulic |
FORȚĂ ȘI DIRECȚIE |
Rezervor de ulei |
capacitate: 95 l |
Debit pompă hidraulică |
50 cm3 / rot |
Presiune |
200 bar |
Cilindrii hidraulici |
acționare lamă |
Ø 100 x 380 |
|
suport clește |
Ø 100 x 735 |
|
braț clește |
Ø 100 x 320 |
|
clește |
Ø 120 x 400 |
|
acționare direcție |
Ø 63 x 400 |
Servodirecție |
500 cm3 / rot. – Danfoss |
Clește |
Deschidere maximă |
1 965 mm |
Aria optimă |
0.8m2 |
Control |
Joystick |
Sistemul hidraulic de frână și comandă |
Debit pompă |
8 cm3 / rot |
Presiune circuitul de comandă |
30 bar |
Presiune circuitul de frână |
160 bar |
Cabină |
Ergonomică, rabatabilă certificată: ROPS, FOPS și OPS în conformitate cu cerințele standardului ISO 11850 : 2011, armonizat cu directivă 2006/42 CE. |